Sunday, August 23, 2015

PERCUTIAN KE PULAU SERASAN,INDONESIA : DESA PELIMPAK LAUT DAN PELABUHAN DARI ATAS BUKIT


PERCUTIAN KE PULAU SERASAN,INDONESIA : DESA PELIMPAK LAUT  DAN PELABUHAN DARI ATAS BUKIT. Pemandangan yang boleh dilihat dari tempat tinggi kadang - kadang memang mengujakan.Begitu juga saya semasa memandang pemandangan cantik yang saya rakamkan dari kamera saya dari satu bukit menghadap ke Pelabuhan Pelimpa Laut.Pandangan dari sisi yang lain terlihat apabila memandang dikejauhan.

Pada suatu petang itu,saya terfikir bagaimana keadaan desa pelimpa ini terlihat dari atas bukit yang tidak jauh dari tempat kediaman saudara saya di Desa Pelimpa,Pulau Serasan ini.Kemudian,saya terus membawa  kamera saya mendaki di atas bukit sehingga saya berhenti satu tempat dan menandang suatu pemandangan yang sangat cantik dan indah ini.Saya mengambil beberapa gambar untuk kenangan saya dan saya juga ingin melihat apa akan sama pemandangan saya lihat pada masa yang akan datang.

Makmur dan damainya kampung ini pada pemandangan desanya yang terasa dekat di hati saya.Kalau difikirkan di sini juga kampung halaman saya kerana ayah saya berasal dari desa dan pulau ini.Half mix blood of Indonesia lah kata kan.. hehehe.... jadi tidak salah sekiranya saya mengatakan negara Indonesia adalah negara asal saya walaupun dilahirkan dan IC saya adalah Malaysia...Walauapa pun semua sama saja... tidak kira di mana jua berada kita sama dan serupa..

Maha Suci Allah yang memberikan penglihatan dan pemandangan yang indah untuk renungan bersama.













KEINDAHAN YANG TERLIHAT ITU DARI YANG MAHA TINGGI

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.com


No comments: